Compromesos en treballar per la construcció d'un nou estat

Des de la CUP Sant Sadurní entenem que el procés constituent de l’Estat català ha de néixer també des de l’acció local i el municipalisme actiu. És per això que donem suport a la iniciativa que l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) ha fet arribar a totes les formacions polítiques per tal de comprometre’s a donar suport al procés. La CUP sadurninenca aprova els punts que es desenvolupen a continuació:

• Continuar a l’Associació de Municipis per la Independència (AMI) i tenir-hi un paper actiu.
  • Promoure campanyes per a contribuir a que les eleccions del 27S tinguin un sentit plebiscitari.
  • En cas que les eleccions plebiscitàries del 27S configurin una majoria independentista al Parlament de Catalunya, proposarem que el nostre ajuntament es posi a disposició del govern del país per a tot el que consideri oportú en la gestió de la constitució de l’Estat català.
  • Proposar que l’alcalde o alcaldessa de la vila participi a l’Assemblea de Càrrecs Electes que es constituirà per a donar suport al procés d’emancipació nacional. Aquesta institució hauria de governar Catalunya i donar continuïtat al procés garantint la legitimitat democràtica i institucional en el cas que les institucions espanyoles intervinguessin o suprimissin les institucions catalanes d’autogovern.