El govern de CDC i ERC vota en contra de la transparència

La moció per a fer un seguiment efectiu dels acords aprovats al ple presentada per la CUP ha estat rebutjada. Tots els grups hi han donat suport excepte l’equip de govern. Tant CDC com ERC, han han al·legat que aquest tema ja s’està treballant encara que després de les promeses electorals i més d’un any de legislatura, no hi ha hagut cap moviment.

Durant ple de juny s’hi han viscut moments de tensió per de les picabaralles entre PSC i ERC. Els dos partits s’han llençat acusacions mútuament per temes de la passada legislatura. Aquest fet demostra una vegada més, la incapacitat del govern sadurninenc per a treballar conjuntament amb la resta de grups del consistori.

Seguint aquesta línia, la CUP ha presentat una moció per a fer un seguiment efectiu dels acords aprovats. ERC i CDC hi han votat en contra tot i tenir el suport de la resta del ple. La voluntat de la CUP amb aquesta moció, encapçalada per tota l’oposició,  és facilitar a través de la web municipal, un espai per a fer un seguiment de les mocions que s’han presentat al plenari i, en el cas de les aprovades, fer un seguiment del seu estat d’execució. Aquesta iniciativa facilitaria una eina als ciutadans per a fiscalitzar el treball que fan els partits polítics al plenari, i comprovar el compromís de l’equip de govern amb les mocions que han estat aprovades.

CDC ha votat en contra al·legant que han d’analitzar el contingut de la moció. Per la seva banda, ERC s’ha posicionat en contra considerant que el contingut de la moció s’havia de debatre dins el marc de modificació del ROM (Reglament d’Ordenança Municipal). Cal recordar que malgrat hi ha un acord per modificar el ROM des de fa gairebé un any, la primera reunió de grups municipals per encarar el debat no es produirà fins a mitjans de juliol. Aquests posicionaments contraris han indignat a la CUP que ha denunciat la manca de compromís d’aquest govern amb la transparència i la participació ciutadana.

D’altra banda, on sí que hi ha hagut consens és en la moció presentada per la Plataforma d’Afectats per l’Institut Català d’Avaluacions Mèdiques (PAICAM), encapçalada per PSC, CUP i ICV. La moció en defensa del dret a emmalaltir amb dignitat, denuncia les altes mèdiques injustificades que atorga l’ICAM. Des de la CUP s’ha apuntat a la necessitat d’acabar amb un model sanitari regit per criteris econòmics en contra dels estrictament mèdics, així com les males pràctiques de la ICAM, entre elles derivar els pacients a la medicina privada.

Altres punts de tensió han estat el debat sobre el cas de Fernández Díaz que ha posat al descobert les clavegueres de l’estat contra l’independentisme, o la moció del PP que torna a posar sobre la taula el debat de les banderes a l’Ajuntament. En clau local, el govern també ha tombat una moció que volia encarar l’elaboració d’un reglament que regulés les terrasses a la via pública, una demanda de molts restauradors de Sant Sadurní.

En el torn de precs i preguntes des de la CUP es va qüestionar les mesures preses des de governació per impedir l’aparcament a la zona dels carrers Dr. Deó i Dr. Oliva i que ha generat la protesta de la majoria dels veïns.

ERC i CDC hi han votat en contra tot i tenir el suport de la resta del ple