"Els drets democràtics s'han conquerit lluitant i desobeint. La societat no és demòcrata amb lleis així"

El primer ple de l’any ha servit a la CUP Sant Sadurní per a presentar dues mocions. Totes dues han estat aprovades pel ple municipal. La primera d’elles ha estat per a donar suport a la resolució del Parlament de Catalunya del 9 de novembre per a la ruptura i inici del procés de creació d’un estat independent. La segona, ha servit per a denunciar la injusta llei de seguretat ciutadana aprovada pel govern del Partit Popular (PP), la coneguda com a Llei Mordassa.

El regidor cupaire, Jordi Pujol Lizana, ha destacat que la moció sobre procés que va iniciar el Parlament de Catalunya el passat novembre, vol exemplificar el suport que des del consistori sadurninenc es vol donar. “Tenim clar que volem construir una república catalana”, ha remarcat Pujol. La moció ha estat aprovada amb els vots de la CUP, Convergència Democràtica de Catalunya (CDC) i Esquerra Republicana de Catalunya (ERC). La resta de grups han votat en contra. Des de la CUP s’ha lamentat que ICV votés en contra. “Durant la campanya per a les eleccions catalanes es queixaven que els posaven al sac del “no” i ara voten en contra de la moció”, ha dit Pujol.

La segona moció presentada ha servit per a denunciar la llei de Seguretat Ciutadana (la coneguda llei Mordassa). Aquesta normativa ataca la llibertat d’expressió, informació i personal i suposa una clara lesió a la justícia justa. Durant la defensa de la moció, el regidor cupaire ha dit: “Les drets democràtics s’han conquerit lluitant i desobeint. La societat no és demòcrata amb lleis així”. La proposa ha estat aprovada pels vots favorables de la CUP, ERC i ICV. El PP hi ha votat en contra. PSC i CDC s’han abstingut. Tant des de CDC com des d’ERC s’ha volgut alleugerir el terme “desobediència” de la moció. Tot i així, la CUP no ha fet cap pas enrere i Pujol ha matisat: “La por a la desobediència quan s’està iniciant un procés d’independència l’hauríem de deixar de banda”.

Durant el ple, els cupaires han donat suport a la moció d’ICV per a realitzar una tarificació social i elaborar un reglament de subvencions. A més, la CUP ha demanat encapçalar la moció presentada per ERC per a donar suport a totes les accions que s’estan fent en contra del pla hidrològic de la conca de l’Ebre plantejat pel govern del PP. Jordi Pujol ha dit: “El pla hidrològic és un atemptat ecològic i una falta de respecte per a la gent del delta”.

Un altre dels punts tractats ha estat el canvi de les assignacions dels grups municipals del ple municipal. La CUP hi ha votat a favor però ha lamentat que aquest tema s’hagi perllongat fins a dia d’avui. Els cupaires han demanat que tots els partits haurien de treballar per a l’autogestió i l’austeritat i ha preguntat quina serà la imatge que els sadurninencs i sadurninques tindran dels seus polítics amb exemples com aquest.

Foto: calafellvalo