Els sadurninencs i sadurninenques tenen l’opció de pagar els impostos municipals a través de la banca ètica

La moció presentada per la CUP a finals del 2015, ha servit per a que l’Ajuntament estudiés la possibilitat de que els comptes bancàris del consistori passessin a entitats de banca ètica i/o cooperativa. Després de l’informe, l’equip de govern ha explicat que no pot suprimir els actuals comptes a altres entitats financeres però ha obert la possibilitat a que els ciutadans puguin fer els pagament dels seus impostos a través de Triodos Bank. A més, el 1% del pressupost municipal destinat a cooperació també es transferirà a aquesta entitat.

Durant el ple de novembre de 2015, el grup municipal de la CUP va presentar una moció per tal de realizar un informe i estudiar la viabilitat de que l’Ajuntament realitzés les operacions bancàries a través de banques ètiques i/o cooperatives. Aquesta moció també demanava la cancel·lació de quaselvol compte bancari amb entitats no ètiques un cop amortitzats els préstecs vigents i no establir cap nou vincle amb una banca no ètica sempre que fos possible. Per últim, instava a l’Ajuntament a fomentar i promoure iniciatives d’aquest tipus a la vila.

Després de l’informe, l’equip de govern, encapçalat pel regidor d’Hisenda, Josep Maria Ribas, ha conclòs que el consistori no pot tancar els actuals comptes perquè ha de garantir que tots els ciutadans han de poder fer els seus ingressos des de la seva entitat bancària i in situ, és a dir, des de la mateixa oficina del banc. A més, des de l’informe és detalla: “ L’Ajuntament ha de contemplar una visió global de les relacions amb les seves entitats financeres per a assolir la millor i més àmplia operativa, sempre seguint els criteris d’eficàcia, economia i eficiència”. D’aquesta manera no inclou altres valors com la transparència, la lluita contra el frau o la no especulació de l’entitat.