La CUP Sant Sadurní acorda amb el govern crear una comissió d’anàlisi sobre la gestió de la Casa dels Avis durant la crisi del COVID19

Després de que en el ple municipal d’abril la CUP Sant Sadurní presentés una moció en la que es demanava crear una comissió d’investigació per fiscalitzar la gestió de la Casa dels Avis de SUMAR, el govern i la formació anticapitalista han acordat la retirada de la moció a canvi de que el govern es comprometés públicament a impulsar una comissió d’anàlisi en la que hi participin les representants de les treballadores, experts independents i tots els agents implicats en la gestió d’aquestes setmanes de crisi.

La CUP considera que en una situació d’emergència com l’actual, que ha costat ja 11 vides de residents de la Casa dels Avis, cal fer una valoració exhaustiva de les accions que s’han dut a terme, no tan sols per poder depurar responsabilitats en cas de que n’hi haguessin, si no per tal de poder donar les explicacions pertinents tan a les famílies que han perdut a un dels seus membres, com al conjunt de la població.

En aquesta ocasió, la CUP de Sant Sadurní ha acceptat la demanda de l’equip de govern de retirar la moció per tal de que no hi hagués un debat al plenari, a canvi del compromís ferm i públic per part de l’alcalde de que aquesta comissió específica per analitzar la gestió de la Casa dels Avis es crearia una vegada superat l’estat d’alarma.

El govern segueix apostant per les externalitzacions

Un altre dels punts destacats del ple municipal, que s’ha celebrat només amb la presència dels portaveus a la sala de plens, ha estat la renovada aposta del govern per seguir amb l’externalització de serveis, aprovant en aquesta sessió la pròrroga del contracte de la deixalleria amb l’empresa CESPA (vinculada a Florentino Pérez) i la licitació dels serveis de neteja dels edificis municipals amb un plec de clàusules sense cap compromís social i que obre la porta a les subcontractacions. En els dos punts, la CUP ha estat l’únic partit que hi ha votat en contra al·legant que, més ara en temps de crisi, l’Ajuntament ha de vetllar no només per la prestació d’un bon servei sinó també per les condicions laborals de les treballadores que el presten. Els cupaires han manifestat la seva sorpresa quan el regidor de Medi Ambient, Carles del Amor (ERC), ha dit que no es plantejaven en cap cas recuperar la gestió pública de serveis com la deixalleria municipal.

S’aprova amb polèmica de la moció per demanar la derogació de l’LRSAL

La segona moció presentada per la CUP, dha demanat un posicionament de l’Ajuntament per exigir al govern de l’estat i al Congrés la derogació de la LRSAL, la coneguda com a Llei Montoro, que limita la capacitat dels ajuntaments per gastar els diners de romanent i prioritza el pagament del deute. Des de la CUP s’entén que en el context de crisi en el que ens trobem i amb les dificultats econòmiques que es preveuen, els ajuntaments necessiten disposar dels màxims recursos per tal de donar resposta a les necessitats de les persones que es trobaran en situació de precarietat, cosa que no es pot fer amb les limitacions que imposa la legislació actual que impedeix que els ajuntaments gastin els diners que tenen, fins i tot si tenen superàvit pressupostari.

La resta de partits han demanat a la CUP que retirés la moció tot i finalment, tot i reconèixer que el que es demanava era encertat, totes les formacions s’han abstengut de manera que la moció ha quedat aprovada amb els dos únics vots a favor de la CUP