La CUP Sant Sadurní presenta la llista per a les eleccions municipals en un acte festiu

Sota el lema “Posem-hi el color”, la CUP Sant Sadurní ha donat a conèixer les 27 persones que formen la llista electoral que afrontarà les eleccions del proper 26 de maig. Durant l’acte de presentació, la cap de llista, Arantxa Fernández, ha dibuixat els principals eixos en els que afrontaran el proper mandat per tal de construir una vila “més propera, inclusiva, justa i activa”. Els cupaires es reafirmen com la candidatura per a trencar amb les dinàmiques institucionals viscudes a l’Ajuntament fins ara i afirmen que són la garantia real per a acabar amb la continuïtat i les polítiques grises dels darrers governs.

Al pot petit hi ha la bona confitura

La CUP va iniciar la precampanya amb l’eslògan “Al pot petit hi ha la bona confitura”. A partir d’aquesta idea, ha configurat el seu discurs fent un paral·lelisme entre confitures de diversos tipus i els seus principals eixos de campanya: participació ciutadana, justícia social, educació i cultura, república i llibertat, feminisme i medi ambient.

Totes aquestes temàtiques s’estan desenvolupant en la redacció del programa electoral que la CUP Sant Sadurní està treballant de manera àmplia. A mitjans de febrer, la formació va celebrar una assemblea oberta per a recollir propostes de la ciutadania, que té previst repetir-se a l’abril. Durant el seu discurs, Arantxa Fernández, ha fet un repàs a diverses d’aquestes iniciatives, centrant-se en la participació ciutadana: “Cal fer processos participatius reals. Parlant amb les diverses associacions de veïns, entitats i organitzacions de la vila, recollint propostes i estudiant la seva viabilitat”. Fernández ha posat com exemple iniciatives que han recollit durant aquest mandat com ampliar el centre cívic Vilarnau o engegar un projecte entre l’Escola de Música Municipal i els centres escolars.

A més a més, el tema de Can Guineu ha estat un element clau del discurs. La CUP ha defensat la celebració d’un procés participatiu per a decidir-ne l’ús. Una proposta de la que ha estat pionera al municipi. Per altra banda, han continuat defensant la seva proposta de crear un centre dedicat a les arts i la cultura.

Un projecte aglutinador

Durant l’acte també hi han intervingut altres membres de la llista. El número 7, Xavi Borrell, ha fet un repàs a la feina que ha desenvolupat la CUP Sant Sadurní durant aquest mandat i els reptes que s’han aconseguit. Per la seva banda, la número 6, Consol Saenz, ha parlat de la diversitat que conforma la llista i ha animat a tota la ciutadania a treballar plegats per a fer realitat un model de poble que abordi les necessitats de tots.

L’acte conduit per l’actor sadurninenc, Marc Solé, ha comptat amb l’actuació del grup Moratones, així com activitats per a la mainada. A més a més, tots els assistents han pogut endur-se com a obsequi un pot de confitura referent als sis eixos de treball dels cupaires.

QUI FORMA PART DE LA LLISTA?

1. Arantxa Fernández. 30 anys. Barri Església.

Periodista i productora audiovisual. Treballa en el món vitivinícola del Penedès des de la seva vessant comunicativa. Ha col·laborat amb diferents ONG's animalistes i internacionals. Ha estat a Camerún i Turquia realitzant reportatges de denúncia social en el marc d'una productora cooperativa. És membre del Ball de Pastorets i membre de la comissió del barri església.

2. Jordi Pujol. 33 anys. Barri Montserrat

És comercial de premsa i ex treballador de la indústria del cava. Ha estudiat història i gestió cultural. Soci d'Òmnium Cultural i afiliat al sindicat CGT. Ha estat militant del Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans i d'Endavant-OSAN. Ha participat en iniciatives locals sempre en clau assembleària, cultural, solidària i de transformació social. És soci del casal popular Carras i de la Penya Blaugrana de Sant Sadurní.

3. David Marfil. 41 anys Barri Vilarnau

Treballa al món de les arts gràfiques. Vinculat al món sindical des de 2004, va impulsar el primer comitè a l'empresa on treballa actualment. Membre de la  PAICAM (Plataforma de Afectats per el Institut Català de Avaluacions Mediques), de Crida Comunista i de l'Associació de Defensa Forestal de Sant Sadurní.

4. Carlota Carbó. 29 anys. Barri Montserrat

Educadora social, actualment treballa en un centre de primera acollida de MENA (Menors Estrangers No Acompanyats). Té una trajectòria professional i personal vinculada al món del lleure, on es va iniciar amb l'escoltisme. Membre fundadora del col·lectiu feminista Sina Rebel i sòcia del Casal popular el Carràs. La conscienciació per a tenir una relació respectuosa amb el medi ambient, l’ha fet formar part des de fa 8 anys, del grup de consum ecològic de Sant Sadurní, El Circell

5. Jaume Pujol. 40 anys. Barri Montserrat.

Treballador de la indústria del cava. Vinculat al teixit associatiu de Sant Sadurní, és soci i cap de colla de l'associació de la Festa de la Fil·loxera. També és delegat sindical

6. Consol Sáenz. 54 anys. Barri del Gat Cendrer.

Va arribar a Sant Sadurní fa 18 i en fa 30 que es dedica al periodisme cultural als mitjans públics. Participa de diferents col·lectius en defensa de la presència de la diversitat social i la visualització de les dones en l'àmbit de la cultura. Ha format part del moviment contracultural a través de diferents projectes culturals.

7. Xavi Borrell. 44 anys. Barri Montserrat

Electricista. Soci fundador de la Penya Pericos de Sant Sadurní. També és soci de l’associació Festa de la Fil·loxera i del Sant Sadurní Atlètic. Casat amb la Mònica i pare del Víctor i l'Isaac.

8. Laia Pedrola. 33 anys. Barri Vilarnau

Psicòloga. Actualment treballa com a psicòloga educativa en un Centre Multidisciplinar d'educació i salut. La seva trajectòria professional ha estat centrada en el món del lleure i de l'educació. Creu que la base de la igualtat la trobem en l'educació dels més petits, per això ha decidit centrar-se en el món de la coeducació. Ha estat sempre en contacte amb el teixit associatiu de Sant Sadurní, formant part de l'Agrupament Escolta i del Ball de Gitanes.

9. David Martí. 38 anys. Barri Sant Antoni.

Arquitecte per vocació. Ha fet d’arquitecte a Anglaterra i a Uganda del 2008 al 2016 i ara ho fa a casa per un despatx de Sant Sadurní. Li agrada participar del teixit associatiu del poble, en aquest cas al Gegants i a la comissió del Barri Sant Antoni. En el passat va formar part de l’equip de caps de l’Agrupament Escolta i Guia de Sant Sadurní. Somiador sense remei. Curiós de mena, de tot se’n pot extreure un aprenentatge, cal saber mirar. Convençut que no hi ha res impossible si ho fem junts.

10. Alba Bautista. 24 anys. Barri Montserrat

Antropòloga sociocultural. Estudia antropologia urbana, migracions i intervenció social. Actualment treballa d'operària logística. Ha format part de Sina Rebel, amb consciència de classe, feminista i antiracista cada dia. Enamorada tant de Lorca, Galeano i Cortázar com de les històries quotidianes de la classe treballadora.

11. Joan Micola. 40 anys. Barri Vilarnau

Transportista. Actualment treballa a l'empresa familiar. President i fundador de l'entitat esportiva vinculada al ciclisme, BTT Jabalís Vilarnau.

12. Emma Garcia. 19 anys. Barri Montserrat

Estudiant de sociologia a la UAB. Actualment treballa en el món del lleure i també és cap del AEIG Sant Sadurní d’Anoia. La seva vocació musical i cultural ha fet que tingui una forta vinculació  amb la cultura popular, participant cada any en la Festa de la Fil·loxera i havent estat membre del Ball de Bastons de Sant Sadurní d'Anoia. Aquesta mateixa estima a Sant Sadurní i la seva cultura l'ha fet involucrar-se, des de l'any passat, en la Comissió de Fires i Festes.

Ha militat en el col·lectiu feminista Sina Rebel, SEPC Intermuncipal del Penedès i al moviment estudiantil de la UAB. Actualment és sòcia i membre de la gestora del Casal Popular El Carràs.

13. Joan Martínez "Ticus". 31 anys. Barri Montserrat.

Pare. Tècnic en salut ambiental. Treballa cuinant al negoci familiar.  Havia estat vinculat al món de l'esport, la Festa de la Fil•loxera i al Lokal Popular.

14. Mati Hernando. Barri Gat Cendrer

Mare. D'esquerres, feminista i ecologista.

Administrativa i tècnica en educació infantil. Actualment treballa a una asseguradora de la. De formació administrativa a la USOC (Unió Sindical Obrera de Catalunya) durant 10 anys, ha fet una mica de tot. Sempre he estat vinculada al moviment social. Fa 17 anys que visc a Sant Sadurní. Fundadora de l'Associació de Veïns del Barri del Gat Cender.

15. Miquel Pi. 22 anys. Barri del Gat Cendrer

Estudiant de ciències polítiques i pagès a mitja jornada. Ex-militant d'Arran i fundador del Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans a l'Escola Intermunicipal del Penedès. Soci del Casal Popular el Carràs. Activista del moviment estudiantil a la universitat. Ha jugat tota la seva vida a futbol. Amant de la muntanya.

16. Montse Guirao. 37 anys. Barri Raval

Educadora social, porta 10 anys treballant en un Centre Obert de l'Hospitalet de Llobregat. La seva trajectòria professional ha estat relacionada sempre amb l'acció social amb infants, joves i famílies en situacions de vulnerabilitat. Durant molts anys, vinculada a varies entitats del poble com la Fil·loxera, comissió de festes o Ràdio Sant Sadurní.

17. Dani Malagarriga. 31 anys. Barri Montserrat

Investigador. Aficionat a l'esport i a la música. Ha tocat en diversos grups de la vila. Ha format part de l'associació de joves i dels joves artistes.

18. Mireia Borrell. 28 anys. Barri Cavallers

Sommelier i graduada en turisme. Ha estat monitora del casal d'estiu i actualment treballa en el món de l'enoturisme en un celler. Li agrada viatjar pel món. Ha estat voluntària de la Creu Roja en l'àmbit de la gent gran.

19. Joan Ramon Vega. 50 anys. Barri Montserrat

Músic, contrabaixista. Treballador de la indústria del cava. Ha cursat estudis de programació i disseny gràfic. Tècnic en reparació  d’ordinadors. Soci del Casal Popular El Carràs i militant de la CUP des de la creació de l'assemblea local.

20. Cèlia Pintado. 29 anys. Barri Raval

Infermera. Ha realitzat un voluntariat a Burkina Faso en un orfenat i centre per discapacitats. És sòcia de la Festa de la Fil·loxera i participant com a fil·loxereta. Va formar part de l'associació de joves de Sant Sadurní d'Anoia i és la tresorera de la CUP de Sant Sadurní.

21. Francesc Noya. 37 anys. Barri Montserrat

Dissenyador gràfic. Treballa en una empresa del cava com a membre de l’equip de disseny i suport al departament comercial. Soci dels diables Se M’N Refum i de la Festa de la Fil•loxera d’on forma part del ball de ceps.

22. Susanna Moreno. 38 anys. Barri Església

Treballa al departament d'administració comercial d’una empresa del cava. Ha sigut membre de Gat Sa de Sant Sadurní d'Anoia i sòcia de l'Assemblea de Joves de Sant Sadurní. Ha estat militant d’Endavant.

23. Pere Zapater. 28 anys. Barri Diputació

Treballador dels serveis funeraris. Implicat en col·lectius independentistes a nivell local i  membre de l'associació de la Festa de la Fil·loxera.

24. Helena Mateu. 20 anys. Gat Cendrer

Estudiant de Pedagogia. Treballa de monitora d'extraescolars i és professora particular. Participa de diversos col•lectius de Sant Sadurní, moguda per les ganes de fer i desfer al poble. És sòcia i membre de la gestora del Casal Popular el Carràs.

25. Oriol Salvadó "Murri". 27 anys. Barri Diputació

Treballa en una empresa de subministraments elèctrics. És ex-militant d'Arran i soci del Casal Popular el Carràs i de l'associació de la Festa de la Fil·loxera. Ha estat cantant de hard rock.

26. Alba Carbó. 30 anys. Barri Església

Treballa de dissenyadora gràfica i és aficionada a la fotografia. És membre de l'associació de la Festa de la Fil·loxera i jugadora de voleibol. Ha estat membre de l'Assocació de Joves de Sant Sadurní.

27. Carmelo Mayoral. 73 anys. Barri Montserrat

Col·laborador de les ONGs Oxfam, Greenpeace i Amnistia Internacional. També ha col·laborat amb la Creu Roja. És soci del casal popular el Carràs. Ha estat representant de la CUP al Consell de Cooperació.

La formació es presenta com la garantia per a trencar amb les polítiques grises de l’Ajuntament