La CUP Sant Sadurní prosa l'accés a l'habitatge com una de les primeres prioritats davant la crisi pel COVID19

La crisi sanitària provocada pel COVID19 deixarà sense cap mena de dubte conseqüències econòmiques devastadores per les classes populars. La crisi econòmica que ve s’espera que hagi de durar temps i que requereixi mesures estructurals per garantir els drets més bàsics per les treballadores, entre ells el dret a l’habitatge. A l’espera de mesures que s’hagin de proposar a altres nivells polítics i que serveixin per a garantir el dret a l’habitatge, la CUP Sant Sadurní s’ha posat a disposició del govern municipal per treballar conjuntament aquesta qüestió. Entre d’altres qüestions, ha fet arribar al regidor d’Habitatge, Xavier Rodríguez, les següents propostes:
  • Reforçar l’Oficina Local d’Habitatge per dotar-la de més recursos, per tal que l’Ajuntament estigui preparat per rebre i gestionar les peticions de persones afectades per la crisi o les inspeccions i altres polítiques d’habitatge.
  • Incentivar polítiques de compra per a dotar-nos d’una bossa d’habitatge públic municipal. Entre aquestes polítiques, fer ús del dret de tanteig i retracta en els immobles afectats per un procés hipotecari o pel pagament de deute a través de la Llei d’Habitatge de Catalunya.
  • Començar a mobilitzar els habitatges públics de grans tenidors utilitzant tots els mecanismes sancionadors que permeti la llei. Començar a contactar des d’ara mateix amb les companyies propietàries per negociar la cessió d’aquests pisos per a una borsa de lloguer social.
  • Establir una línia d’ajudes municipals al lloguer per a famílies afectades per la crisi del COVID19, en cap cas vinculada al crèdit.