L’equip de govern de Sant Sadurní vol fer marxa enrere en la moció de defensa dels drets humans a Palestina

Deixar sense efectes una moció aprovada en n ple anterior. Aquesta és la intenció del govern sadurninenc després que l’entitat Acción y Comunicación sobre el Oriente Medio denunciés l’Ajuntament de Sant Sadurní. El motiu és haver aprovat una moció on es demanava la no relació amb empreses israelianes per la seva complicitat amb el govern del seu país vers el maltracte al poble palestí. La moció, que formava part de la campanya Boicot, Desinversions i Sancions a Israel, va rebre el suport de la CUP, ICV, PSC i ERC i les abstencions de CiU i PP.

El passat mes de març la CUP de Sant Sadurní d’Anoia va presentar al ple municipal una moció en la que proposava que l’Ajuntament no tingués cap tipus de relacions amb empreses, organismes públics o entitats israelianes que es beneficiessin o legitimessin l’ocupació de territoris Palestins i la vulneració dels drets humans. Des de la CUP es va recordar que l’estat d’Israel sotmet a un règim d’apartheid a la població palestina i vulnera constantment els drets humans en els territoris il·legalment ocupats per l’exèrcit israelià, tal hi com a reconegut la ONU en diferents resolucions. Finalment la moció va ser aprovada amb els vots favorables de la CUP, ICV, PSC i ERC i les abstencions de CiU i PP.

Aquesta moció, impulsada per la campanya Boicot, Desinversions i Sancions a Israel, s’ha aprovat en diferents ajuntaments catalans, entre ells el del municipi penedesenc de Sant Pere de Riudebitlles.

En aquest cas però, l’Ajuntament de Sant Sadurní ha estat denunciat per l’entitat sionista “Acción y Comunicación sobre el Oriente Medio” que també ha denunciat a altres ajuntaments que han aprovat la moció. Com a resultat de la denúncia i les pressions d’aquesta entitat sionista, l’equip de govern de Sant Sadurní, format per CDC i ERC, vol sotmetre a votació del plenari una resolució que deixi sense efectes la moció aprovada anteriorment.

Des de la CUP s’entén que la denúncia d’aquesta entitat sionista no té recorregut i que, l’equip de govern ha de fer complir els acords del ple municipal, especialment quan aquests van en la línia de denunciar les vulneracions dels drets humans. Per aquest motiu els cupaires exigeixen complir els acords i que l’Ajuntament segueixi denunciant l’apartheid al que l’estat d’Israel sotmet a la població palestina. Una realitat que demana no establir cap tipus de col·laboració ni amb l’estat d’Israel ni amb les empreses, entitats o organismes israelians, que justifiquin o s’enriqueixin a costa de l’ocupació de territoris palestins o que no condemnin la vulneració de drets humans.

Com a resultat de la denúncia i les pressions d’aquesta entitat sionista, l’equip de govern de Sant Sadurní vol sotmetre a votació del plenari una resolució que deixi sense efectes la moció aprovada anteriorment