L’equip de govern retira del ple municipal el punt referent al sou de l’alcaldessa sense previ avís a la CUP

L’acaldessa sadurninenca, Maria Rossell, ha informat abans de començar el ple municipal a tots els grups, menys a la CUP, que el punt referent a les retribucions dels regidors/es i assignacions als membres de la corporació, s’eliminava del plenari de febrer. L’aprovació d’aquest tema significava mantenir el sou que Rossell tenia abans d’esdevenir parlamentària amb una petita rebaixa de 100€ (2.100€). A aquesta quantitat se li havien de sumar el que rep per ser parlamentària de Junts pel Sí (5.025,61€).

Sorpresa durant el ple municipal de febrer a Sant Sadurní d’Anoia. El novè punt del dia referent a les retribucions dels regidors i regidores i les assignacions als membres de la corporació no s’ha arribat a discutir. L’equip de govern ha modificat l’ordre del dia al darrer moment. L’alcaldessa, Maria Rossell, ha informat a tots els grups municipals amb representació al ple excepte a la CUP, que aquell tema es posposava per al proper mes. Rossell ho ha justificat dient que cal fer un treball conjunt amb tots els grups.

Des de la CUP es consideren de poca cultura política les estratègies de l’equip de govern i de l’alcaldessa. Des de la CUP sempre s’ha treballat per a informar als ciutadans dels moviments que es produeixen dins del consistori. L’objectiu és que tots els sadurninencs i sadurninenques puguin conèixer quines són les polítiques que es desenvolupen al poble per a que es construeixin conjuntament. Donar a conèixer quin és el sou de l’alcaldessa i quines són les funcions que fan que tingui aquestes retribucions és un deure com a partit.

La CUP ja va manifestar la seva disconformitat amb les retribucions de Maria Rossell a partir del moment en que va passar a ser parlamentària. Segons la llei es poden tenir els càrrecs d’alcalde/ssa i de parlamentari/a a la vegada, però no es poden cobrar els dos sous. Per a poder mantenir mantenir-los, Rossell i el seu equip de govern van incloure 2.100€ mensuals (100€ menys que quan no era parlamentària) com a retribucions per l’assistència als plens municipals, així com a comissions i juntes relatives a la tasca de l’Ajuntament.

Descartada la ILP d’Educació pels vots contraris de CDC i ERC

Durant el ple, la CUP també ha presentat una moció per a recolzar la ILP (Iniciativa Legislativa Popular) d’Educació. Tots i els vots favorables de PSC, ICV i CUP, la moció no ha estat aprovada per l’abstenció del PP i els vots en contra de l’equip de govern. La moció, presentada a través de l’Assemblea Groga, tenia com a objectiu instar al Parlament de Catalunya a debatre una llei sobre el sistema educatiu català. A més, el punt 4 de la moció, inclou mesures d’aplicació municipal com polítiques contra la desigualtat educativa i a favor de la igualtat i la conciliació laboral i familiar.

CDC ha justificat el seu posicionament argumentant que aquest tema supera l’àmbit del ple municipal. Segons la portaveu dels convergents, Maria Àngels Canals, cal un debat a fons amb tots els centres educatius del municipi i la Generalitat per a tirar endavant les iniciatives que es presenten en aquesta moció. Per la seva banda, ERC ha demanat retirar el punt 4 (el referent a les accions municipals) per a donar suport a la moció. Per la seva banda, la regidora d'ERC, Montse Medall, ha afirmat que segons la parlamentària d'esquerra, Anna Simó, el debat sobre la llei educativa ja s’estava treballant des del Parlament.

A més d’aquests temes, el ple de febrer ha inclòs canvis de taxes relatives al Casal d’Estiu i els serveis socials, culturals i educatius. També s’ha consensuat l’aprovació del compromís local per al desenvolupament sostenible i lluita contra el canvi climàtic. Altres mocions presentades han estat la del PSC referent a l’obertura a les 5 del matí dels bars i restaurants que ho demanin, i dues d’ICV referents al dret de vaga i a impulsar una nova cultura de l’aigua i de sensiblització de la seva gestió.