Notícies de Sant Sadurní d'Anoia

La participació ciutadana una assignatura pendent pel consistori sadurninenc

Davant de la dràstica proposta de l’empresa que pot significar abocar a la precarietat a un centenar de famílies, una part important de Sant Sadurní, la CUP volem fer públic el nostre posicionament:

La seva proximitat amb el nucli urbà i la seva fàcil accessibilitat, fa que Can Mas de la Riera sigui una de les zones naturals de Sant Sadurní amb més potencial per a convertir-se en un espai d’oci per a tota la ciutadania del municipi. Amb aquest pretext, la CUP Sant Sadurní ha treballat una moció per a rehabilitar i dinamitzar aquest espai i acostar-lo als sadurninencs i sadurninenques. Durant el ple de març, els cupaires han presentat la proposta que ha estat recolzada per unanimitat.

El diàleg no agrada a l’equip de govern de Sant Sadurní

El primer pas que volen fer les cupaires és un anàlisi de l’estat i l’ocupació dels equipaments de la vila. Dins d’aquest estudi també cal determinar quins són propietat pública, és a dir de l’Ajuntament, i quins són privats. A banda d’això, també cal conèixer quines instal·lacions propietat o no de l’Ajuntament estan desocupades i podrien dedicar-se a aquests tipus d’activitats.

La CUP va expressar el seu vot contrari a la proposta de pressupostos argumentant motius de fons i de forma. Més enllà de la manca de debat i voluntat d’acord per part de l’equip de govern, va lamentar l’oportunitat perduda de concretar eines de participació ciutadana. Aquests pressupostos no tant sols no garanteixen mecanismes de participació, una de les prioritats cupaires, si no que tampoc preveuen l’objectiu de realitzar uns pressupostos participatius tal i com havia proposat la mateixa CUP a través d’una moció en un ple anterior.

Els cupaires sadurninencs han portat al ple d’octubre una moció per a garantir la posada en marxa d’uns pressupostos participatius per al 2018. La formació creu que la ciutadania ha ser ser una part activa en la construcció de polítiques municipals. Com ha dit un dels seus regidors, Jordi Pujol Lizana: “Si els pressupostos són el debat més important, hi han de prendre part tots els sadurninencs i sadurninenques”.  A més, ha destacat que treballar els números del municipi d’aquesta manera, ajuda a detectar les mancances i demandes de la població.

La CUP Sant Sadurní ha treballat durant els darrers mesos diverses propostes sobre les ordenances municipals del proper any. El llistat de mesures seran debatudes durant el ple que se celebrarà el darrer dimarts d’aquest mes. El grup municipal presenta un seguit de propostes organitzades segons els diversos impostos municipals:

L'empresa, que havia demanat una modificació del POUM (Pla d'Ordenació Urbanística Municipal) que no se’ls va concedir, va decidir executar les obres d’ampliació dels hivernacles sense permís ni llicència d’obres. A través d’una denúncia fortuïta es va obrir un expedient sancionador i es va notificar a fiscalia el que podria ser considerat un delicte penal greu segons la llei d’urbanisme.

Durant ple de juny s’hi han viscut moments de tensió per de les picabaralles entre PSC i ERC. Els dos partits s’han llençat acusacions mútuament per temes de la passada legislatura. Aquest fet demostra una vegada més, la incapacitat del govern sadurninenc per a treballar conjuntament amb la resta de grups del consistori.

Pàgines