Can Guineu, participació i cultura

En el passat ple de setembre, la CUP vam presentar una moció per tal de que tots els grups polítics es comprometin a considerar vinculant el resultat del procés participatiu, que ja està en marxa, per decidir el futur de Can Guineu. La moció va tirar endavant amb el consens de tots els grups malgrat les reticències d’algunes regidores. Des de la CUP valorem molt positivament aquest acord ja que compromet a tot el consistori amb la decisió que prengui la gent de Sant Sadurní sobre el futur d’aquest equipament emblemàtic, sigui la que sigui.

Aquest pas té un gran valor polític perquè és la garantia pels sadurninencs i sadurninenques de que aquest procés no serà simbòlic ni consultiu, sinó que generarà un compromís assumit per tothom. Així doncs, el procés participatiu de Can Guineu surt reforçat encara més i ens legitima a totes plegades per reclamar al poble de Sant Sadurní la seva participació en una decisió transcendental pel futur del nostre municipi (hem de recordar que sense cap dubte aquest equipament serà una de les principals inversions dels propers anys).

I per posar en valor un procés de democràcia directa tant important, des de la CUP hem d’aplaudir l’interès que ha suscitat aquest procés entre nombroses entitats i col·lectius de la vila. De fet, ja tenim una primera proposta presentada formalment per l’entitat Sansakultura, que aplega persones vinculades al món cultural i artístic, i que volen convertir l’edifici històric de Can Guineu en un gran equipament cultural, la Casa de les Arts i de la Cultura, que acolliria l’Escola de Música municipal entre d’altres equipaments i que seria un gran centre de formació, exposició i difusió de diferents expressions culturals així com un centre de dinamització de la vida social del poble. Un projecte que des de la CUP rebem amb il·lusió ja que ve a resoldre una part del dèficit històric en equipaments culturals que tenim (l’altra part s’hauria de solucionar amb la reforma i reobertura d’un dels teatres que tenim al poble) i que podria convertir Sant Sadurní amb un referent cultural a nivell comarcal. No hem amagat mai que l’aposta de la CUP és que Can Guineu es converteixi en el gran centre cultural i artístic de la vila acollint diferents equipaments d’aquest àmbit, i esperem que aquesta aposta pugui ser compartida per un gruix important de la població de Sant Sadurní. Per això animem a tothom a implicar-se en el procés participatiu presentant propostes, com han fent la gent de Sansakultura, o participant en els diferents espais de debat i votació que preveu aquest procés. Entre totes, decidim el futur de Can Guineu!

Foto: Elisava