Concentració en suport al poble grec

Sota el lema “Per la sobirania dels pobles, contra la dictadura del deute”, dijous al vespre un grup de sadurninecs i sadurninenques s’ha concentrat davant de l’Ajuntament. La mobilització, convocada per la CUP, ha estat un acte de solidaritat amb el poble grec. La Unió Europea (UE) li ha donat un ultimàtum respecte a si accepten o no les condicions imposades sobre el deute que té l’Estat.
Pancarta de la concentració de Sant Sadurní
Grècia viu aquesta setmana un moment històric. Diumenge els ciutadans i ciutadanes grecs votaran en referèndum donar llum verda o no a les imposicions dels organismes europeus i internacionals. Aquestes mesures es resumeixen en la rebaixa de les pensions i l'increment d'impostos per la retallada de 8.000 milions que la UE, el Banc Central Europeu i el Fons Monetari Internacional reclamen a canvi de desbloquejar el finançament del programa de rescat. Davant de la fragmentació dels grecs davant d’aquesta situació, el primer ministre, Alexis Tsipras, va anunciar la celebració d’una consulta. El govern grec defensa el vot negatiu al referèndum després de 5 mesos de negociacions maratonianes amb els representats financers internacionals i els principals líders europeus. Tspipras argumenta la decisió dient que “les seves propostes incompleixen la legislació europea i els drets fonamentals del treball, la igualtat i la dignitat. La intenció d’alguns dels socis i institucions no era un acord viable per a totes les parts. Era la humiliació d’un poble sencer”. Les concentracions s’han repetit a municipis com els Monjos, Vilafranca del Penedès, Capellades, Vilanova i la Geltrú o Sitges, i a tots els Països Catalans.
“Les seves propostes incompleixen la legislació europea i els drets fonamentals del treball, la igualtat i la dignitat. La intenció d’alguns dels socis i institucions no era un acord viable per a totes les parts. Era la humiliació d’un poble sencer”