La CUP alerta del preocupant alt nivell de segregació escolar a Sant Sadurní
En l’informe de 2016 sobre segregació escolar elaborat pel Síndic de Greuges, s’indica que Sant Sadurní d’Anoia és el 7è municipi de més de 10.000 habitants a Catalunya amb més segregació escolar. La CUP troba molt preocupant aquesta situació, que posa en perill la cohesió social del municipi i trenca la igualtat d’oportunitats dels infants. Causes que contribueixen al desequilibri social dels sadurninencs i sadurninenques. Davant de la no resposta per part de la regidora d’Educació després de posar sobre la taula el problema, els cupaires presenten una moció al proper ple, per a revertir aquesta situació.
Una problemàtica que posa en perill la cohesió social
Si ens fixem en el llistat, per sota de Sant Sadurní apareixen municipis com Rubí, Reus, Viladecans, El Prat de Llobregat, l’Hospitalet de Llobrega o Santa Coloma de Gramanet. Tots ells coincideixen en ser municipis molt més grans, i en tenir contextos i situacions socials molt més complexes que Sant Sadurní. L’informe del Síndic també exposa que Sant Sadurní ocupa la vintena posició dels municipis de més de 10.000 habitants on la segregació escolar en els cicles de primària (etapes compreses entre els 3 i 12 anys) ha crescut més.
Davant d’aquesta situació, la CUP presenta una moció al ple d’octubre amb l’objectiu d’analitzar a fons la situació actual i treballar amb tots els actors implicats per a revertir la problemàtica. Tot i haver advertit del tema a la regidoria d’Educació des de la comissió informativa pertinent, no s’ha donat mai cap resposta per part de l’equip de govern. És per aquest motiu que els cupaires han pres la iniciativa per a evitar que el desequilibri social entre els ciutadans, majoritàriament joves i infants, creixi. Des de fa temps, la CUP està treballant el tema amb reunions amb experts, AMPAs i professionals de la docència.
Per a tenir totes les eines per a treballar sobre el tema, els cupaires proposen en la moció, l’estudi en profunditat de la qüestió per part de la Fundació Jaume Bofill, una entitat dedicada a transformar l’educació a Catalunya. Per a poder-lo realitzar, es proposa dedicar una partida específica las pressupostos del 2018 –que han d’aprovar-se al ple de novembre. Els resultats de l’estudi hauran de treballar-se al Consell Escolar Municipal al curs 2017/18 amb els agents implicats, i teixir les mesures pertinents per a revertir la situació, i començar-les a aplicar com a màxim el curs 2018/2019. Per últim es proposa establir uns indicadors de valoració per a fer un seguiment de l’estat un cop resolta la problemàtica.
És el 7è poble de més de 10.000 de Catalunya on més ha crescut la segregació escolar en 2016