La CUP Sant Sadurní proposa un compromís per l’habitatge que fixi com a objectiu 100 pisos socials

La CUP Sant Sadurní ha situat l’habitatge com una de les principals línies de treball de l’actual mandat. Considera que el govern de Junts i ERC no ha avançat prou en l’execució del Pla Local d’Habitatge que es va aprovar l’any 202. Per això demana a la resta de partits el compromís d’assolir els 100 pisos socials de cara al proper mandat. La CUP valora positivament la previsió de 32 habitatges públics de lloguer social que estan projectats a l’Avinguda Francesc Macià, però critica que encara s’està lluny dels 100 habitatges de lloguer social que segons el Pla Local d’Habitatge es requereixen per satisfer la demanda existent –fet que implicaria doblar els habitatges socials actualment existents al municipi. En aquest sentit, la formació de l’esquerra anticapitalista critica que no s’hagi avançat per desenvolupar habitatge social en els altres terrenys públics de que disposa l’Ajuntament i que s’hagi renunciat a exercir el dret a tanteig i retracta, que era una de les actuacions aprovades per consens en el marc del mateix pla.

Així mateix, la CUP també proposa utilitzar tots els mecanismes legals disponibles per tornar a aplicar a Sant Sadurní les regulacions de lloguer pròpies de les zones amb mercat tens, així com mesures de pressió fiscal per aquells grans tenidors que tinguin habitatges buits al municipi.

Una urgència pel següent mandat
Els cupaires entenen que aquesta mancança d’habitatge de lloguer social és una de les principals situacions que cal resoldre durant el proper mandat i assenyala que la resta de partits no ho estan situant com prioritat. La formació anticapitalista situa la qüestió de l’habitatge com una problemàtica estructural del municipi, que està provocant una dificultat objectiva per l’emancipació del jovent. Fins i tot, està provocant que famílies de classe treballadora es vegin obligades a buscar alternatives als municipis del voltant.

La formació es compromet a treballar per assolir l’objectiu de 100 pisos de lloguer social durant el proper mandat. A més, reclama a la resta de partits el mateix compromís començant per dotar els pressupostos de les partides necessàries que determina el Pla Local d’Habitatge –per complementar les promocions d’obra nova amb l’exercici del dret a tanteig sobre habitatges d’especial interès i així augmentar progressivament el parc públic.

Per aquest motiu la CUP alerta que ens els escenaris post electorals, situarà la qüestió de l’habitatge al centre de qualsevol negociació sobre la governabilitat de la vila.

Els cupaires reclamen a la resta de partits que es comprometin a complir els reptes que planteja el Pla Local d’Habitatge