La CUP Sant Sadurní se solidaritza amb els treballadors i treballadores de Codormiu

L’empresa vol deixar de produir per a tercers, és a dir marques blanques, cosa que significa una reducció del 20% de la producció. Per l’empresa això ha de comportar la pèrdua d’un centenar de llocs de treball, o el que és el mateix, més del 10% dels 900 treballadors i treballadores del grup. La direcció de Codorniu també proposa altres mesures totes elles enfocades a reduir costos, despeses i serveis.

Davant de la dràstica proposta de l’empresa que pot significar abocar a la precarietat a un centenar de famílies, una part important de Sant Sadurní, la CUP volem fer públic el nostre posicionament:

1. Expressar la nostra total solidaritat amb les treballadores afectades i posar-nos a disposició pel que faci falta
  2. Encoratjar a les treballadores a fer front a l’ERO i a lluitar pels seus llocs de treball allà on la classe obrera ha guanyat sempre les seves batalles: al carrer.
  3. La CUP de Sant Sadurní col·laborarà en tot el que sigui necessari amb les treballadores en lluita i donarà suport a totes les mobilitzacions.
  4. Considerem que els treballadors i treballadores no han de pagar la mala gestió de la direcció de Codorniu.
  5. Denunciem el darrer abús empresarial, en aquest cas per part de la família Raventós propietària de Codorniu, que fa pagar la seva negligència a aquells que menys tenen.
  6. L’execució d’aquest ERO suposaria un gran impacte econòmic no només per les famílies afectades, també per tot el poble de Sant Sadurní.
  7. La CUP considerem que aquesta agressió no és només sobre els treballadors de Codorniu, afecta a totes les treballadores del cava ja que obre la veda a que d’altres empreses puguin seguir l’exemple.
  8. Fem una crida a totes les treballadores del sector del cava, al poble de Sant Sadurní i a la classe obrera penedesenca a solidaritzar-se amb les treballadores de Codorniu i a mobilitzar-se per aturar l’ERO si fos necessari.
  1. La CUP de Sant Sadurní col·laborarà en tot el que sigui necessari amb les treballadores en lluita i donarà suport a totes les mobilitzacions