La CUP Sant Sadurní veu tracte de favor a Agromillora

En el darrer ple de l’ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia, l’equip de govern (CDC i ERC), amb el suport de PSC i ICV, han aprovat un conveni amb Agromillora Ibera S.L (propietat de la família Sumarroca), que permet a aquesta l'empresa ajornar durant dos anys l’enderrocament dels 8.000m2 d’hivernacles que havien construït de manera il·legal.

L'empresa, que havia demanat una modificació del POUM (Pla d'Ordenació Urbanística Municipal) que no se’ls va concedir, va decidir executar les obres d’ampliació dels hivernacles sense permís ni llicència d’obres. A través d’una denúncia fortuïta es va obrir un expedient sancionador i es va notificar a fiscalia el que podria ser considerat un delicte penal greu segons la llei d’urbanisme.

Tot i així, l’equip de govern va seguir negociant una modificació del POUM que regularitzava la part il·legalment construïda. Aquesta estratègia va topar amb la negativa dels diferents grups de la oposició i finalment es va retirar. Paral·lelament, l’empresa va presentar una nova modificació del POUM alhora que amenaçava deslocalitzar la producció si no se li permetia dur a terme l’ampliació de manera immediata. El tema ha arribat al ple de setembre on s'ha acabat aprovant un conveni que dóna una moratòria de dos anys a Agromillora per a enderrocar els hivernacles il·legals. La mesura ha tingut el suport de l'equip de govern, del PSC i d'ICV. Sembla però, que la modificació del POUM, que està molt avançada, serà el següent pas.

Des de la CUP Sant Sadurní hem deixat sempre clara la nostra posició de no negociar cap modificació del POUM amb l’empresa mentre no es tanquessin els expedients que tenia oberts. Entenem que una entitat jurídica infractora no pot rebre un tracte de consideració per part de l’Ajuntament.

Considerem que la signatura d’aquest conveni (que en cap cas obliga a l’empresa a mantenir llocs de treball ni conté cap compensació significativa per al consitori) només serveix per a que l’empresa pugui seguir la seva activitat i obtenir beneficis, d’uns espais que han estat il·legals durant dos anys. La CUP entén que l’Ajuntament ha cedit a les pressions de l’empresa i ha buscat una solució benèvola transformada en una multa d’un màxim de 30.000 euros (en el supòsit que al cap de dos anys s'enderroqui voluntàriament la part contruïda il·legalment) que l'empresa podrà pagar còmodament amb els beneficis generats per la infracció comesa

L'Ajuntament ha cedit a les pressions de l'empresa i ha buscat una solució benèvola transformada en una multa de 30.000€