La CUP St Sadurní denunciarà al ple el sexisme de la Festa de la Reina del Cava

La CUP Sant Sadurní presenta al ple una moció per acabar amb la festa de la Reina del Cava. La formació sadurninenca demana que s’acabi amb un esdeveniment patriarcal i masclista que tracta a la dona com un objecte. A més, vol que no es cedeixi el balcó de l’Ajuntament per a fer actes on es perpetuïn els rols sexistes i les pressions estètiques de la societat capitalista. Els sadurinencs també han anunciat que no assistiran a cap dels actes institucionals de la Setmana del Cava en suport als treballadors i treballadores que lluiten per a un conveni sectorial del cava i dels vins escumosos de Catalunya just i digne.

Prenen com a referent els seus ideals i principis, la CUP entén que cal revertir les dinàmiques patriarcals que encara avui són estructurals dins de la societat. Segons la regidora Carlota Carbó: “Aquesta mesura és un nou pas per a eliminar les desigualtats de gènere i treballar per a les polítiques de la igualtat”. A més, els sadurninecs creuen que cal desmuntar aquests estereotips de gènere per a fer persones més lliures i contribuir una societat més igualitària.

L’acte de coronació de la reina se celebra el primer dissabte d’octubre. Els criteris per escollir-la són purament estètics. Des de 1996, han estat coronades 14 models, 3 esportistes i 2 cantants. A més durant l’acte, la reina es tractada com un simple element decoratiu. Tot l’esdeveniment està tacat per un rol patriarcal i sexista. El pregó de la festa sempre el fa un home i el paper de la dona queda disminuït a una curta intervenció al final de l’acte, quan dóna les gràcies per haver estat coronada.

L’esdeveniment s’inclou dins dels actes que la Confraria del Cava celebra dins de la Setmana del Cava. Tot i que els organitzadors d’aquestes iniciatives defensen que es fan per a promocionar el producte sadurninenc, la figura de la Reina del Cava només pren un ressò mediàtic dins de la premsa rosa.

La CUP prenen com a referent els seus ideals i principis, entén que cal revertir les dinàmiques patriarcals que encara avui són estructurals dins de la societat. Aquesta mesura és un nou pas per a eliminar les desigualtats de gènere i treballar per a les polítiques de la igualtat.